Mysteri Shopping

Prøvekøb

Et kig på din kundeservice – set fra kundens og den professionelles øjne og øre

Vores unikke koncept bygger på at undersøge, påvise og evaluere om jeres forretning yder den service, som I ønsker. Vi aftaler hvilke parametre vi skal vurdere under det anonyme køb, og på et dialogmøde gennemgår vi vores erfaring med din butik, klinik eller kæde. Mysteri shopping sikrer, at I hele tiden ved hvor I kan forbedre jer og arbejde målrettet herefter.

Vi samarbejder med Salgscoach.nu, hvis prøvekøbere er trænet og uddannet indenfor detail- og service. Prøvekøberne bliver oplært i jeres koncept og profil såfremt de ikke allerede har kendskab til jer og branchen. Vi foretager altid et køb eller simulerer en tænkt situation, hvor det er muligt og vi arbejder ikke efter et minutur. Vi bruger ikke efterlønnere eller studerende, med mindre det passer til opgaven. Kvaliteten er afgørende for det videre arbejde.

Et prøvekøb kan ikke stå alene, som et skema, der bliver fremsendt til virksomheden. Vi brænder for læringen i god service, at skabe vindermentalitet, at ”ville” sine kunder, og det har vist sig, at det for lederne og de ansatte bliver meget håndgribeligt, at have et prøvekøbsgrundlag med feedback. Det giver noget konkret at tale ud fra.

Beslutter I jer for Mysteri Shopping og en evaluering af jeres kundeservice, så aftaler vi hvilke parametre der er relevante for jer og i hvilket interval det vil passe jer og os, hvorefter I blot skal stille jeres butik og medarbejdere tilrådighed uden I præcis ved hvem og hvornår vi kommer og vurderer jer. Vi forstyrrer ikke medarbejdere og kunder, da alle blot vil betragte os som alle andre kunder I betjener. Når vi har foretaget prøvekøbene aftaler vi en formiddag eller aften, hvor personalet samles til en gennemgang af vores erfaringer på prøvekøbene. Det plejer at være en hyggelig, sjov og lærerig oplevelse.

Med Mysteri Shopping opnår I:

  • Fokuseret kig på kundeservice, salgsevner, anvendelse af POS materialer og jeres interageren med kunder og kolleger
  • Vurdering af aftalte parametre med forbedrings evaluering
  • Involvering af dig som beslutningstager, kolleger og medarbejdere, således I opnår forståelse for baggrunden for vores vurderinger
  • Prioritering af optimeringsmuligheden ud fra en Cost Benefit betragtning – Hvordan opnår I hurtigst og billigst effekt
  • Et grin undervejs, når vi kommer med eksempler på hvad man ikke skal gøre og hvordan kunderne opfatter de små fejltagelser
  • Indblik i og ideer til hvordan I bliver en del af de mange nye muligheder detailhandlen tilbyder og kræver, men bare rolig, vi er helt lavpraktiske
  • Muligheden eller risikoen for, at vi uden beregning kommer forbi jer igen. Bare fordi vi kan lide at se hvorledes I udvikler jer

Vores erfaringer viser store økonomiske fordele ved Mysteri Shopping og et lærerigt udefra syn på jer. Debriefingen skaber en forståelse for kundens oplevelse uanset baggrunden for jeres serviceniveau, og skaber en dialog om fælles værdier. Ønsker I yderligere hjælp til implementeringen af forbedringsmulighederne, så se vores Salgskursus og Kundeservicekursus, hvor vi netop er konkrete på at assistere jer med selve optimeringen af de enkelte områder.

Fakta

  • 2 uanmeldte besøg af en for butikken ukendt person passende til målgruppen for de aftalte parametre
  • 2 uanmeldte besøg hos konkurrent
  • Lydfiler med shopperens umiddelbare indtryk efter hun/han har forladt butikken
  • 2 timers debriefing sammen med personalet i mødelokale, kantine eller hvad I har til rådighed. Typisk en formiddag eller aften
  • Modtagelse af “Tilstandsrapport” på mail inkl. lydfiler.

Pris kr. 5.500 for hverdage. Lørdage, søn- og helligdage mod tillæg

Gode kundeoplevelser